De eerste kennismaking - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu De eerste kennismaking - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu

De eerste kennismaking

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg Imke en Nanne

03 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zou het eindelijk gaan gebeuren! De introductie op onze werkplekken. Om 9.00 hadden we een kennismakingsgesprek met onze contactpersoon hier in Suriname. Hier hebben we 3 andere Belgische meiden leren kennen en met z'n allen hebben we wat gekletst over wat we zullen gaan doen, welke tripjes we kunnen ondernemen etc. Al snel werd duidelijk dat ook hier de Surinaamse cultuur werd gehanteerd, de geplande citytour ging toch niet door en werd op een andere dag gepland. Ook bleek dat Nanne morgen pas haar introductie zou hebben. Ik zou wel vandaag kennis maken op mijn project. Met knikkende knietjes ging ik naar de school, want ik vond het toch allemaal wel spannend. Samen met de contactpersoon die ik die ochtend had gesproken gingen we naar de school waar ik zou gaan helpen bij de naschoolse opvang. Zodra we op de school aankwamen voelde ik dat dit een leuke tijd zou gaan worden. Kinderen in uniformen, een prachtig schoolgebouw, lunchtrommeltjes met rijst, kip en groenten, houten klaslokalen, het zag er allemaal even leuk uit. De afspraak die wij om 12.00 zouden hebben bleek om 13.30 te zijn, dus ik kon kiezen uit 3 opties: wachten, wachten en wachten. Gelukkig ben ik er al aan gewend en heb ik met een aantal kindjes gekletst en gespeeld en al snel was het 13.30. Ik mocht met de juffrouw meelopen naar de lokalen boven in de school, en onderweg spraken we af dat ik zal volgende week gaan beginnen met werken. Er zijn 5 klassen die onder begeleiding van een juffrouw huiswerk gaan maken als de andere kinderen naar huis gaan. De naschoolse opvang is dus voor kinderen wiens ouders nog moeten werken. De school is hier al om 12.00 afgelopen, dus je kunt je voorstellen dat er heel wat kinderen zijn die naar de naschoolse opvang gaan, want welke ouder is er nou elke dag om 12.00 klaar met werk? De juffrouw stelde mij voor als juffrouw Imke, 'zij zal zijn hier volgende week' (heerlijk dat Surinaamse taaltje). De kinderen waren meteen aan het schreeuwen en roepen naar de juf, want ze wilden allemaal dat ik bij hun klas kom helpen! Mijn hulp wordt, nu al, op prijs gesteld. Ik ga deze week kiezen bij welke klas ik wil helpen (klas 1,2,3,4,5 = groep 3,4,5,6,7 in Nederland). Ik zal de kinderen voornamelijk gaan helpen bij het rekenen en bij taal, omdat ze dat nogal moeilijk vinden. Antwoordenboeken kennen ze hier niet, zoals de juffrouw het zegt 'de goede antwoorden zitten in je hoofd'. Ik ben benieuwd hoe goed mijn hoofdrekenskills nog zijn;)

De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan, boodschapjes gedaan, boekje gelezen, paar uurtjes geslapen en 's avonds zijn we met een groep van 8 meiden uit eten geweest! Was erg gezellig en lekker, helaas was dit wel de afscheidsavond van ons lieve huisgenootje! Hopelijk komt er een leuk huisgenootje voor terug, en anders hebben we deze avond genoeg nieuwe kennissen opgedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke en Nanne

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10248

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: