KetiKoti - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu KetiKoti - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu

KetiKoti

Door: Nanne

Blijf op de hoogte en volg Imke en Nanne

02 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

1 juli, een nationale feestdag in Suriname. Genaamd KetiKoti. Vandaag vieren we de afschaffing van de slavernij. Na weer een korte warme nacht slapen worden we wakker en het is eigenlijk heel stil op straat, wat eigenlijk heel vreemd is, want het is hier eigenlijk nooit stil. Iedereen was vandaag te vinden op het onafhankelijkheidplein, de waterkant of in de palmentuin. Maar na de lange, leuke maar toch vermoeiende nacht besluiten we om pas later de stad in te gaan. In de palmentuin is het ontzettend druk, het doet me denken aan een rommelmarkt. Overal zijn kraampjes, muziek en vooral veel eten. Wat lacherig merkt Imke op dat ze het idee heeft dat de Surinamers de hele dag door eten.
Als we terug komen ontmoet ik wat kindjes uit het tehuis, waar ik volgende week ga beginnen met het project, die met een zuster achter een kraampje staan. Vandaag komt weer een nieuw huisgenootje aan en we besluiten om thuis te blijven tot ze er is. Ons avondeten halen we bij de waterkant, wat is het hier druk en wat is het jammer dat je een geur niet kan overbrengen via een computer want wat ruikt het hier lekker en zo typisch Surinaams. Het was weer een warme dag en wat mis ik het om het gewoon koud te hebben, maar ik denk dat ik dat hier in Suriname niet meer ga meemaken.


  • 02 Juli 2014 - 22:21

    Francel:

    Hallo meiden, hier wordt het ook warmer, maar de nachten zijn hier lekker. Morgen
    Heb ik mijn laatste werkdag en dan inpakken en naar Emmanuelle en Jean-Mi.
    De vouwwagen staat al klaar. Michel heeft al vakantie en Harm ook. Hij is over naar de tweede, echt waar. Hij zit nu hier met zijn pootjes in een voetenbadje.
    Geniet lekker verder en tot de volgende ronde, al aan het inpakken voor de jungle?

  • 03 Juli 2014 - 07:35

    JoSjoeke:

    Goede morgen dames,
    Het is hier nu 7.00u en een volkomen ander leven dan bij jullie. Leuk om te lezen. Dat je nog tijd vind om te schrijven met al dat feesten. Het relaxte sfeertje herken ik wel goed van de mensen die ik ken zowel uit Suriname als Curaçao. En in alle tropische landen doen ze het wat kalmer aan, logisch toch?! En sommige Nederlanders denken dan dat de mensen lui zijn, maar je moet je tempo gewoon aanpassen aan het klimaat.
    Wij zijn druk met de laatste lootjes van de verbouwing, heel andere koek dus. Jolanda zit inmiddels ergens onderweg op de A12 naar Aalsmeer. Ja wij hebben niet zulke spannende verhalen als jullie. Ben ongelooflijk benieuwd naar de verhalen over de de jungletrip en vooral ook het werken straks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke en Nanne

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 10254

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: