Eerste werkweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Nanne

Blijf op de hoogte en volg Imke en Nanne

11 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Nog wat vermoeid van de jungletour begin ik dinsdag voor het eerst bij stichting Claudia A. Als ik om 11 uur aankom zijn er veel kinderen thuis, terwijl de school tot 12 uur duurt. Na kennismaking met de kinderen word ik naar de school gestuurd om 2 jongetjes op te halen, een tweeling. Braaf lopen ze aan mijn hand mee naar het weeshuis. Iedereen gaat hier baden (douchen) als ze uit school komen. Hier moet ik mee helpen en ik help in het huishouden. We vouwen de was op en doen de afwas. Om half 2 krijgen de kinderen eten om 3 uur begint de huiswerkbegeleiding. Er komen dan verschillende juffen naar het weeshuis en per groepjes van 4 kinderen gaan ze huiswerk maken en leren voor de repetities van de volgende dag. Op gegeven moment wordt er aan mij gevraagd of ik de luier van het jongste kindje, 2 jaar, wil verschonen. Wat verbaasd reageer ik niet weet hoe dat moet want ik heb dat nog nooit gedaan. Ik word bijna uitgelachen door de meiden hier in het huis want dat ik dat als 18-jarige nog nooit gedaan had is toch wel heel gek. Maar wat zijn het lieve kinderen en wat is het leuk om met ze te werken. Mijn eerste werkweek zit er nu op en morgen vertrekken we naar Matapica om zeeschildpadden te gaan spotten en te overnachten op het strand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke en Nanne

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 10251

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Suriname 2014

Landen bezocht: