Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imke en Nanne Visser - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: Nanne

Blijf op de hoogte en volg Imke en Nanne

29 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

29-06-2014
De eerste echte dag in Paramaribo en wat was die leuk. Na een warme nacht werden we vanochtend wakker met 'n koude douche. Even wennen, maar prima te doen. Alles is wennen, de hitte, de mensen en de huizen.
Ook het tijdverschil is toch echt even gek. Want de voetbalwedstrijd begon hier al om 13;00. We besloten om de wedstrijd in 't Vat te kijken met ons kamergenootje. 'T Vat is hier eigenlijk een begrip, een van de bekendste cafés. Samen met ons was half Paramaribo uitgelopen om hier te komen kijken. Door de drukte zaten we op de grond en na de 1-1 bedacht een andere mannelijke bezoeker dat hij het wel leuk vond om ons te bespringen. Bij het geven van de penalty waren de stoelen de klos. Deze vlogen ons bijna letterlijk om de oren. Maar wat een uitbundige vreugde en wat overheerst dat hier, de gezelligheid en de vreugde.
Meteen was deze overwinning ook ons kennismaking met het Parbobier. Dat wordt hier door iedereen gedronken, ik vond het toch eigenlijk vrij veel op radler lijken.
Terug in huisje besloten we om hier de wedstrijd te kijken die de tegenstander zou bepalen. Helaas voor mij lag ik al na een kwartier te slapen. Na een uurtje werd ik dan ook wakker gemaakt met de mededeling dat we moesten gaan, wamt we gingen uiteten. Nogal verward keek ik Im aan, het was al donker buiten en wij moesten nog gaan eten. Maar gelukkig was het iets afgekoeld want het had weer geregend. Ook bij het restaurant was alles super 'relaxed'. Na 10 minuten bedacht de serveerster dat ze ons toch maar eens gedag moest zeggen en te vragen of we iets wilde. De menukaart was bijna Nederlands, friet met frikandellen of bitterballen is ook hier bekend.
Morgen weer een drukke dag, het festival Lustig is en natuurlijk zijn wij van de partij!